9 iulie 2012

Se numea Sarah...


...este tragedia unei fetite in varsta de 10 ani, care este arestata in toiul noptii impreuna cu parinti ei de politia franceza, dar inainte de asta isi ascunde fratele mai mic in ascunzatoarea lor secreta, crezand ca va reusi sa se intoarca sa-l scoata dupa cateva ore.

Poveste merge in paralel cu tragedia Sarahei in iulie 1942 si Julia, o jurnalista americanca care traieste la Paris in mai 2002, care trebuie sa scrie un articol despre razia de la Velodrom d`hiver cu ocazia comemorarii a saizeci de ani de la tragicul eveniment din istoria Frantei.

Este un roman spectaculos, fenomenal, emotionant, intens pan` la D-zeu si-napoi, este prima carte care m-a facut sa plang, prima carte care mi-a facut pielea de gaina, prima carte care m-a convins ca trebuie s-o citesc si-a doua oara. Este o carte care merita citita. 

Este si un film pe aceasta tema si pe care binenteles l-am vazut, desi este copia fidela a carti (doar cu mici scene taiate) este apa de ploaie... O are in rolul jurnalistei Julia pe Kristin Scott Thomas si desi o stiu o acrtita de nota zece, aici lasa foarte mult de dorit, si nu numai ea, toti actori, in special Aiden Quinn, care in scena de final ar fi trebuit sa-ti stoarca cateva lacrimi, dar a fost pur si simplu penibila...

Revenind la carte, este un roman scris de Tatiana De Rosnay, are 320 pagini si costa in jur de 40 lei, eu am gasit-o la reducere de 50%.

3 comentarii:

  1. de cand zic ca mi-o cumpar...pe mine si "Dama cu camelii" m-a mai facut sa plang...

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai un blog foarte frumos, te urmaresc acum.
    As fi onorata daca m-ai urmari si tu!

    xoxo
    http://simplement-heureuse.blogspot.ro/

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna,

    eu acum caut in disperare filmul, sa-l vad ca sunt curioasa cum e fata de carte, si nu reusesc sa il gasesc. Cum ai vazut filmul? unde l-ai gasit? online, cinema, DVD? te rog mult daca poti sa-mi raspunzi.

    merci,
    Andreea

    RăspundețiȘtergere